Why Religion? Towards a Critical Philosophy of Law, Peace and God

Hyväksytty

Luokittelutiedot

OKM-julkaisutyyppi
C2
Nimi
C2
Laji
Kirjat ja muut erillisteokset
Referoitu
Kyllä
Alalaji
Toimitetut tieteelliset kirjat / lehden erikoisnumerot

Julkaisun luokittelutiedot

OKM-julkaisutyyppi
C2
Laji
Kirjat ja muut erillisteokset
Alalaji
Toimitetut tieteelliset kirjat / lehden erikoisnumerot
Referoitu
Kyllä

Julkaisun tekijät

Tekijöiden lukumäärä
2
Tekijät
Bunikowski, Dawid; Puppo, Alberto
Paikalliset tekijät

Julkaisukanavan tiedot

ISBN (painettu)
978-3-030-35483-1
Lehden/sarjan nimi
Law and Religion in a Global Context
Kustantaja
Springer
Julkaisun JUFO ID
5952
Julkaisun JUFO-taso
2
Julkaisumaa
Sveitsi
Kansainvälisyys
Kyllä

Julkaisun tarkemmat tiedot

Julkaisuvuosi
2020
Ilmoitusvuosi
2020
DOI
10.1007/978-3-030-35484-8
Julkaisukieli
englanti

Yhteisjulkaisutiedot

Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei

Saatavuustiedot

Luokitukset ja lisätiedot

OKM-tieteenalaluokitus
611 Filosofia, 513 Oikeustiede, 614 Teologia
Avainsanat
, religion, law, peace, God
Lisätietoja
This book examines the relation between religion and jurisprudence, God, and peace respectively. It argues that in order to elucidate the possible role religion can play in the contemporary world, it is useful to analyse religion by associating it with other concepts. Why peace? Because peace is probably the greatest promise made by religions and the greatest concern in the contemporary world. Why jurisprudence? Because, quoting Kelsen¿s famous book "Peace through Law", peace is usually understood as something achievable by international legal instruments. But what if we replace "Peace through Law" with "Peace through Religion"? Does law, as an instrument for achieving peace, incorporate a religious dimension? Is law, ultimately, a religious and normative construction oriented to peace, to the protection of humanity, in order to keep humans from the violence of nature? Is the hope for peace rational, or just a question of faith? Is religion itself a question of faith or a rational choice? Is the relatively recent legal concept of ¿responsibility to protect¿ a secular expression of the oldest duty of humankind? The book follows the structure of interdisciplinary research in which the international legal scholar, the moral philosopher, the philosopher of religion, the theologian, and the political scientist contribute to the construction of the necessary bridges. Moreover, it gives voice to different monotheistic traditions and, more importantly, it analyses religion in the various dimensions in which it determines the authors' cultures: as a set of rituals, as a source of moral norms, as a universal project for peace, and as a political discourse.